کشف حجاب؛ و دو راهی باخت برای دیکتاتوری سبز پرینت
سه شنبه ، 22 دی 1388 ، 00:40

بدنه‌ی این جریان بالاخره در میان مردم مجبور است به نفع “حجاب” و علیه کشف حجاب، موضع گیر‌ی‌هایی هر چند  منافقانه و هر چند حداقلی بکند! این یعنی فمنیست‌ها و اکثریت ضد دین این گروهک علیه این اقلیت مذهبی خواهد شورید! چرا که...


هفته‌ی پیش از ۱۶ آذر بود. بخشی از گروهک سبز تبلیغات زیادی راه انداخته بودند برای کشف حجاب. دنبال نکردم ببینم انجام دادند یا نه! اما همان موقع در فتوبلاگم نوشتم: «کاش یکی بهشان یادآوری می کرد ۱۷ دی سالگرد کشف حجاب توسط رضاخان است . چه جالب است که دیکتاتوری رضا خان با دیکتاتوری جلبک ها یک چیز را می خواهند! کشف حجاب …».

نزدیکی‌های ۱۷ دی (سالگرد کشف حجاب توسط دیکتاتوری رضاخان!) دوباره بخشی از گروهک سبز تبلیغات کردند که باید “تابوی” حجاب را بشکنند! جریان‌های فمنیستی سال‌هاست به دنبال چنین چیزی هستند. الان ضد دین‌های گروهک سبز هم با فرصتی که یافته‌اند به جد دنبال این هستند.

گروهک سبز یک جمع ناهمگون است. انواع و اقسام گروه‌ها در آن هست! از سکولار و لاییک تا مارکسیست و سلطنت طلب! از مجاهدین خلقی تا دوم خردادی‌ها! خوب این شلم شوربا چه می‌خواهد بشود؟ هر کس ساز خودش را می‌زند! هر چند تمام تلاش‌شان را می‌کنند تا پیوند تاکتیکی داشته باشند. اما بالاخره تا کجا؟

الان درصد جمعیتی این گروهک به این شکل است که۸۰-۹۰ درصد آنها یا غیر مذهبی‌اند یا ضد مذهب! باقی‌مانده‌شان که از دوم‌خردادی‌هایشان هستند به بخش‌هایی از مذهب(۱) –مذهب التقاطی و لیبرال- پایبندند. سران این اقلیت مذهبی کسانی هستند که سالها در حکومت بودند. اتفاقا به همین دلیل هم آن باقی گروهک، در ظاهر زیر تابلو این‌ها جمع شده‌اند. و از نفوذ و رانت این‌‌ها در بخش‌هایی از حکومت استفاده می‌کنند. هر چند بین خود‌شان پشیزی هم برای این‌ها ارزش قائل نیستند.

آن اکثریت سبزها، کاملا به دنبال حرکت ضد دینی هستند. می‌فهمد که انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی تا بر پایه‌ی اسلام ناب محمدی (ص) استوار است، اتفاقی برایش نمی‌افتد. می‌فهمد که تا این ملت عاشق اسلام و امام حسین(ع) هستند، اتفاقی نمی‌افتد. می‌فهمند برای نابودی نظام باید دین و اعتقاد مردم به دین را نابود کنند. آنها حداکثر دین را چیزی می‌خواهند برای روز یکشنبه! لذا برونداد غالب گروهک سبز کاملا ضد دینی است. شعارهای ضد دینی تا حرمت‌شکنی عاشورا کاملا از این اکثریت نتیجه می‌شود. و پروژه‌ی کشف حجاب خواست واقعی این‌هاست.

اما آن اقلیت مذهبی، هم می‌فهمد مردم ایران به مذهب و دین پایبندی جدی دارد. می‌فهمد حرکات ضد امام خمینی(ره)، ضد دین و ضد امام حسین(ع) چه ضربه‌ی بزرگی برای اینها داشته است. به خصوص که این‌ها برای حفظ ظاهر در بین دوستانشان در حکومت باید ظاهر را رعایت کنند! برای فرار از مجازات حتی! اینگونه است که حتی رفتارهای ضد دینی سبزها را انکار می‌کند!

لذا اکثریت مطلق گروهک سبز به دنبال ساختارشکنی ضد دینی است و اقلیت گروهک سبز مخالف آن. اکثریت تبلیغات خود را می‌کند. اقلیت تکذیبیه خود را می‌دهد! انگار نه انگار! مردم را هم “چیز” فرض کرده‌اند.

این خلاصه را گفتم تا به اینجا برسم که گروهک سبز –به خصوص سران حکومتی‌اش(۲)- در ماجرای کشف حجاب در دو راهی باخت-باخت گیر کرده است.

الف) اگر گروهک سبز کشف حجاب را تایید کند، از یک سو بیش از پیش از طرف ملت طرد خواهد شد. و چون این گروهک همچون خس و خاشاکی در اقیانوس ملت‌اند، تو دهنی سنگینی خواهند خورد. هزینه‌ای هم که این ماجرا برای حکومتی‌های گروهک سبز دارد بسیار گران خواهد بود. و آن‌ها را با سرعت مضاعفی باقی‌مانده‌هایشان را از نظام بیرون خواهد ریخت و  همه‌شان را به سمت مجازات سوق خواهد داد. و البته بخش اقلیت مذهبی جریان هم به سمت انشعاب سوق خواهد یافت.

ب) از طرفی اگر این اقلیت در گروهک سبز بخواهد کشف حجاب را تکذیب کند، با مشکلات بزرگتری مواجه خواهد بود. چه دیگر هدایت گروهک سبز در اختیار آنها نیست. و به هیچ عنوان قدرت مقابله با اکثریت گروهک سبز را ندارد. حتی نفوذی هم در آن بخش‌ها ندارد!!

البته می‌توانند “منافقانه”  دست به انکار وجود این بخش ضد دین در گروهک سبز بشود. کاری که بعد از انکار ۴۰ ملیون رای، با وقاحت تمام تا امروز انجام داده است.

مجبورند برای حفظ ظاهر از قبل با این بازی‌های توهم توطئه‌انگارانه، این کار را بر گردن طرفداران اسلام و انقلاب بیندازد! که با نیت حذف آنها صورت می‌گیرد! عملی که در این چند ماه هر جا گندی زده‌اند به آن متوسل شده‌اند. چه آنجا که در مجلس ختم آدم زنده شرکت کرده‌اند، چه آنجا که کشته‌هاشان یکی یکی زنده می‌شدند، چه آنجا که عکس امام(ره) را آتش می‌زدند و …

و کسی نیست بگوید، خوب اگر همه کار مملکت –چه خوب چه بد- تقصیر مخالفان شماست، پس شما چه کاره‌اید؟ بروید خانه‌هاتان بنشینید و سبزی پاک کنید و نقاشی بکشید!

و بدتر آنکه مجبور می‌شود علیه آن اکثریت ضد دین در گروهکشان بایستند! هر چند این کار را با این بهانه بکند که این کار برای سبزها هزینه دارد! در حقیقت اینجا به ظاهر مذهبی‌ها یک “نفاق” دو سویه دارند. از طرفی مقابل مردم با وقاحت دروغ می‌گویند که جنبش آنها ضد دین نیست. از سوی دیگر با اکثریت خود نیز چنان سخن می‌گوید که گویا واقعا به دنبال دموکراسی و آزادی است! و این کار تنها به عنوان تاکتیک جلویش گرفته می‌شود! و اتفاقا هر دو سو نیز متوجه این نفاق و دو رویی هست!

و نکته‌ی سوم این حالت این است که بدنه‌ی این جریان بالاخره در میان مردم مجبور است به نفع “حجاب” و علیه کشف حجاب، موضع گیر‌ی‌هایی هر چند  منافقانه و هر چند حداقلی بکند! این یعنی فمنیست‌ها و اکثریت ضد دین این گروهک علیه این اقلیت مذهبی خواهد شورید! چرا که تمام کاشته‌های خود را بر باد رفته می‌بیند. فمنیست‌ها می‌دانند این برخورد یعنی پذیرش هنجاریت حجاب و گسترش این پارادایم. چیزی که حاصل سال‌ها فعالیت آن‌ها علیه حجاب را بر باد می‌دهد!

 

در نهایت حقیقت خیلی واضح است. اگر چه اقلیت مذهبی مجبور به نفاق با همه‌ی اطرافیان خود است. اما هم مردم می‌فهمند اکثریت مطلق گروهک سبز ضد دین است. و هم همین اکثریت گروهک می‌فهمد توسط این اقلیت می‌خواهد به بازی گرفته شود! و اتفاقا به نظرم از ۱۶ آذر به بعد اکثریت گروهک سبز تسلیم این بازی نشده است. و رفتارهای هنجارشکنانه و ضد اسلامی خود را دنبال کرده است.

مرتبط:
+ جبر تئوریکِ نفاقِ گروهک سبز
+ نفاق صادقانه!

پاورقی:

۱- به این معنا که این‌ها به مذهبی غرب‌زده، لیبرال و التقاطی پایبندند. به بخش‌هایی ظاهری از مذهب (چون ظاهر نماز و روزه و …) پایبندند اما به باطن‌اش نه! مذهب اینها با مذهبی که امام خمینی (ره) منادی‌اش است تفاوت‌های بنیادین دارد. بسیار محدودتر است.

۲- منظور حکومتی سابق یا فعلی است. که اتفاق دلیل ادامه‌ی چند ماهه این جریان همین جریانی است که در نظام –حتی در نهادهای امنیتی- نفوذ دارد. و گرنه ماجرا خیلی زودتر از این‌ها تمام شده بود.


نویسنده : علی اللهیاری پور - دانشجوی کارشناسی ارشد فلسفه علم دانشگاه صنعتی امیرکبیر

Share/Save/Bookmark
نظر ها
افزودن جدید
مبارز سبز  - جوابتون رو تو وبلاگم ببینید   |2010-01-16 04:09:01
معاویه هم علیه حضرت علی دروغ می گفت ولی آخرش چی شد ؟؟؟
معاویه به زباله دان تاریخ پیوست و علی جاودانه شد
این هم جواب شما دوستان متوهم و خیال پرداز :
http://mowjcamp-khatshekan.blogspot.com/2010/01/blog-post_15.html
علی اللهیاری پور  - پاسخی برای مبارز سبز   |2010-01-16 17:58:17
جناب مبارز سبز،
این تصاویری که گفتید چه معنایی را می رساند؟
به نظر من نشان می دهد که عموم مردم، طرفدار امام حسین و ولایت هستند. ممکن است اشکالی هم داشته باشند. هر آدمی اشکالی دارد.
اما این فرق دارد باکشف حجاب به دلیل ضدیت با اسلام!!
مثلا تصاویری که از حزب الله لبنان گذاشتید، نشان از محبوبیت این جریان در بین غیر مسلمانان است. چه معنای دیگری می رساند؟
مبارز سبز  - جواب آقای الله یاری پور   |2010-01-16 22:04:47
خواستم بگم شما بسیجی ها اهل ریا و دروغ هستید
همچون معاویه ظاهری زیبا برای خود می سازید تا باطن کثیف خودتون رو بپوشید
برای مثال : http://mowjcamp-khatshekan.blogspot.com/2010/01/blog-post_3101.html
خواستم بگم چرا وقتی سنگی که در دست یک فلسطینی است نماد مقاومت می شود ولی وقتی در دست یک ایرانی است نماد اغتشاش می شود ؟چطور می شود 4 تا دختر بدحجاب در صف جنبش سبز هستند می شوند اکثریت (و بدین ترتیب برایشان حکم صادر می کنید)و اون وقت 4 دختر بد حجاب طرفدار حکومت می شوند اقلیت و مجذوب شده اسلام !!!
خواستم بگم شما همچون صیهونیست ها خود را بر حق می دانید و هر جنایتی می خواهید انجام می دهید و مخالفان خود را بی دین ، کافر ، مرتد و ... می دانید و مستحق مرگ !!!
شما می گویی هر آدمی اشکالی دارد آیا این جایز الخطا بودن شامل مسئولین ارشد نظام نمی شود ؟ همین آقایونی که مخالفین رو خس و خاشاک و بزغاله و گوساله و ... می خوانند
علی الله یاری  - یک بام و دو هوای پیامبر!!   |2010-01-18 15:18:18
جناب مبارز سبز،
متاسفم این منطق ساده را متوجه نمی شوید! توصیه می کنم این مطلب با عنوان «یک بام و دو هوای پیامبر!!» را بخوانید تا شاید متوجه این استدلال بشوید!
http://e-hadisenafs.blogfa.com/post-61.aspx

این که اکثریت قریب به اتفاق جریان سبز به دنبال ضدیت با دین است آنقدر واضح است که ندیدنش تنها به دلیل غرض یا کوری چشم به خاطر تعصب است.
و برعکس آنها که 9 دی آمده بودند برای دفاع از دین بود! و اتفاقا همه ی مردم بودند. با هر سلیقه ای!
یک بسیجی مبارز و سبز   |2010-01-18 21:20:06
مبارز سبز;
اگه هرکه دستش سنگ بگیره و پرتاب کنه که مبارز نمی شه و کارش مقاومت اسلامی نیست.اگه یه مسیحی بی حجاب از حذب الله حمایت می کنه که رهبران این جنبش خود را مطیع رهبر ما می دونند ، دلیل بدبختی برای مسلمان شیعه ی ایرانی است که از همون رهبر روی گردان شده. اگه یه سربازهای سپاه یزید و امام حسین نگاه کنی می فهمی هر دو دسته مسلمان بودند و تازه خیلی هاشون به قصد قربت می جنگیدن اما یکی جهاد می کنه و یکی محاربه یکی جهنمی و یکی از بهشتی. نه سبز تو از جنس امامت و ولایت بود و نه جنگ تو جهاد و نه راه تو راه رستگاری .
مبارز سبز  - تشکر از بسیج امیرکبیر   |2010-01-19 15:27:41
جا داره از بر و بچ بسیجی تشکر کنم که نظرم رو سانسور کردند نمردیم و حقانیت شما رو هم فهمیدیم
مبارز سبز  - مناظره با آقای الله یاری   |2010-01-20 20:11:37
از آنجا که در اینجا امکان مناظره نیست آیا حاضرین در یک سایت اجتماعی مثل فرند فید یا گوگل ویو مناظره را ادامه بدیم ؟
علی الله یاری  - مناظره   |2010-01-21 04:17:41
جناب مبارز سبز،
مناظره که بسیار عالی است. ماها که خیلی وقت است می خواهیم مناظره کنیم! اما گروهک سبز از مناظره فرار می کند!
من عمری است در فرند فید و فیس بوک و... بوده ام! اما گویا شما زیاد سابقه ندارید! آنجا با کامنتها و فیدهای یک خطی می خواهید مناظره کنید؟
به نظرم بسیج دانشجویی دانشگاه محمل خوبی را فراهم کرده است برای مناظره. من حاضرم در آن برنامه مناظره کنیم.
حتی می توان مناظرات مکتوب انجام داد و در نشریات دانشگاه منتشر کرد ...
ما حرف داریم. مناظره هم می کنیم! آنها که حرف ندارند هوچی گری می کنند و سطل آشغال آتش می زنند!
مبارز سبز  - مناظره در سایت بسیج ، زهی خیال باطل   |2010-01-21 14:17:55
اتفاقاً شما ها از مناظره فراری هستید
خیلی خب آدرس فرند فیدتان را بدهید تا با شما ارتباط برقرار کنم
اگر قرار به هوچی گری است که دوستان بسیجی دست همه را از پشت بسته اند
همان طور که انتظار داشتم دوستان بسیجی در این سایت نظرم رو سانسور کردند بنابر این اینجا به هیچ وجه جای مناسبی برای مناظره نیست
علی الله یاری  - مناظره!   |2010-01-21 18:24:26
جناب مبارز سبز!
هوچی گری را یک ناظر با کامنت‌هایتان هم می تواند بفهمد! در زیر همه نظرهای تایید شده تان فرمودید نظرتان تایید نشده است! عجب!!
ضمنا در وبلاگ خود بنده راه‌های ارتباطی هست! انجا می توانید بیابید
مبارز سبز   |2010-01-21 19:54:12
اگه رفقایتان سانسور نمی کنند پس چرا بعد از " تائید " نظراتم روی سایت قرار می گیره ؟... تعجب ناظران وقتی زیادتر میشه که سایت های اصلاح طلب را رفیقاتون در 22 خرداد فیلتر کردند و صدا و سیما یک طرفه شد
علی الله یاری  - تایید نظرات   |2010-01-23 13:53:53
جناب مبارز سبز!
دلیل اولش این است که دوستانتان خیلی بی ادبانه و هتاکانه فحش می دهند! ادب را رعایت نمی کنند! باید متن های حاوی توهین حذف شود!
دوم، همه ی سایت های اصلی شما ها هم نظر را بدون تایید منتشر نمی کنند! خود من بارها در سایت مشارکت (نوروز)، تابناک و ... نظر داده ام! آن هم نه فحاشی! تنها سوال پرسیده بودم. هیچ یک را نمایش نمی دادند!
مبارز سبز  - جواب آقای الله یاری   |2010-01-27 07:18:56
حق با آقای الله یاری هست . کلماتی مثل جلبک ، دلقک سبز ، خیار سبز ، سبز چمنی ، بزغاله ، گوساله ، خس و خاشاک اصلاً و به هیج وجه توهین به حساب نمی آیند ... اگر دوستان هم در فرهنگ لغاتی دیدیند در توضیح این گونه کلمات نوشته شده برای دشنام به کار می روند بدانند تا فرهنگ لغات مذکور فاقد اعتبار هست ... برای دریافت فرهنگ لغات جدید می تونید به احمدی نژاد یا علم الهدا یا حتی برادر حسین قدیانی مراجعه کنید ... با تشکر
مبارز سبز  - مناظره   |2010-01-21 14:18:40
در ضمن من کامنت های چند خطی هم دادم ولی مثل اینکه به کام دوستان بسیجی نبود و حذفش کردند
مبارز سبز  - مناظره   |2010-01-21 16:13:52
اسم اکانت شما در فرندفید نیاز است ؟ چون من با این اسم اشتراک برقرار کرده ام
مبارز سبز  - جواب آقای الله یاری   |2010-01-21 19:52:59
خوب نیست آدم خودش رو جای خدا بگزارد آقای الله یاری !!! ... گرچه الگو هایی که شما از آنها پیروی می کنید یا توهم امام زمان بودن را دارند یا توهم امام علی بودن را ... کامنت های یک خطی دلیل بر نداشتن استدلال نیست جناب الله یاری !!!
رضا   |2010-01-23 15:57:53
آقای مبارز سبز
همین بود منطقت ؟!
آفرریییییییییییییییییییییییین....
من جفتتون رو اصلا نمیشناسم
ولی هر کی با یه نگاه ساده میفهمه...
که مبارز سبز فقط خودش هم نمی دونه چی می خواد و چی میگه!
شما سبز ها اول برید تناقضات فراوان رو تو طیف خودتون رفع کنید!
مبارز سبز  - جواب آقا رضا   |2010-01-23 20:27:50
من آقای مبارز و سبز رو نمیشناسم ... جالبه که iq شما بسیجی ها اون قدر بالاست که هنوز ماهیت "مبارز سبز" و "مبارز و سبز" رو نفهمدین ...
ایشون عنوان من رو دزدید یعنی صفت "مبارز" و "سبز" را و برای خلع سلاح من در کامنتش نوشت نه شما مجاهدین و نه سبز ... در حیرتم که چگونه این دزدی آشکار رو نفهمدین ... بنده قصد چند شخصیت سازی ندارم
بنده این اسم رو قبل از این که وارد سایت بسیج دانشجویی شوم برای وبلاگم انتخاب کردم http://mowjcamp-khatshekan.blogspot.com/
البته اگه این دوست باهشتون این قضیه رو هم می دونست شرط می بستم یه وبلاگ کپی وبلاگ خودم درست می کرد ...
در مورد تناقضات گفتید ... رنگ سبز متعلق به هواداران سبز بود که احمدی نژاد لطف کرد و اون رو در 24 خرداد دزدید و بعد هم گروه غیر قانونی جنبش سبز علوی راه انداختین ... یه مثال می زنم تا منظورم رو کاملاً درک کنین ...در قوانین بین الملل قراردادی هست که اگه شرکتی معروف بشه و گروهی بخواد شرکت با اضافه کردن یک کلمه تاسیسکنند اون شرکت معروف می تونه از اون گروه شکایت کنه به دلیل دزدیدن اسمش و سو استفاده از شهرتش ولی الحمد الله چون در کشور ما هیچ حساب و کتابی نیست هر گروهی هر اسمی رو که دوست داشتند می تونن روی حزب یا شرکت یا ... بگزارند و به احد الناسی هم پاسخگو نباشند
امین مدنی   |2010-01-29 18:08:10
بله من هم موافقم. اصلا سبز ملک پدری معاویه و اموی ها بود. نعوذبالله حتما می خواید بگید پیامبر هم سبز اونها رو به ناحق برداشته نه؟

سبز فقط سبز نبی نه پر گناه و اموی

سبز نماد اسلام است و جنبشی که نسبتی با اسلام ندارد و برای نفی آن حرکت کرده حق استفاده از این نماد را ندارد.

جالب است که کسانی که اسم سبز رو به ناحق برداشته اند عیبهای خودشون رو به دیگران نسبت می دهند. مثل همین بالا که متوجه نشده اند که شخصی که با نام "یک بسیجی مبارز و سبز" پیام داده اند به طرز تابلویی اسمشون فرق داره با "مبارز سبز" البته شاید هم به دلیل همون توهم "خود همه پنداری" هست که این جنبش داره. یعنی فقط من هستم و هیچ کس دیگری نیست! سبحان الله از این توحید شما!
مبارز سبز  - جواب امین مدنی   |2010-01-29 23:43:19
عزیزم تاریخ اسلام خوندی ؟؟؟؟
اگه منظورت از ملک کاخ معاویه بود ؛ برو به اون باسوادی که این رو بهت گفته بگو : معاویه به دستور عثمان حاکم شام شد ... بعد از تثبیت حاکمیتش کاخ مرمر رو ساخت ... اون موقع پیامبر زنده بود ؟؟؟؟؟
در مورد بعدی حق با شماست : سبز نماد اسلام است ولی کی میگه ربطی به جنبش سبز نداره ؟؟؟ تو قرآن اومده ؟
در زمان پیامبر کهریزک و اوین بود ؟ وقتی حضرت علی صدای مخالفینش رو میشنید شمشیر می کشید ؟ تو وبلاگم فستیوال کثافت کاری آقایون رو دارم چطور ادعا می کنید با وجود این همه جنایات این آقایونی که ازشون پیروی می کنید مسلمانند ؟ من حتی در انسان بودنشون شک دارم چه برسه به مسلمان ... حیوان هم با هم نوع خودش این جنایات رو نمی کنه
نوشتن نظر
نام:
ایمیل:
 
عنوان:
کد آنتی اسپم نمایش داده شده در عکس را وارد کنید.

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 
تمام حقوق این پایگاه متعلق به بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر می باشد.